Monday, August 23, 2010

Salam...

Kebiasaan bulan ramadhan menjelma, kita sudah lali dgn permainan mercun...
tp tahun nie, terengganu mencatat sejarah, dikala bahayanya permainan mercun...
budak seawal 6tahun menjadi magsa letupan mercun yang menggegarkan bandar kuala terengganu sejauh 4km dari tempat kejadian...
magsa tercampak sampai atas pokok berdekatan dan meninggal, krn kepalanya hancur...masyaallah...
ketika kejadian aku ade di pejabat, dan pejabat aku bergegar dan bunyinya sungguh kuat....

mengikut berita terkini...2mangsa mati dan seorang cedera parah....
berita lanjut sila layari: http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Lihatmayatataspokok/Article

8 comments:

dLa said...

x serik2 kan org skrg.
da tau sndri bahaye tp x ambik kisah

Mr Noble said...

mana taknya.. dah org yg jual pon skang ni jual open je. macam tak menjadi satu kesalahan pulak

ainz said...

Mercun ape tu...kuat sgt sampai 4km bleh dgr...hurm..al fatihah buat si mati..

Amni said...

dengar jugak akwan bagiatau pasal ni semalam.. hoho.. cuak jee... macam2!

syahira ariff said...

baik main mercun bawang
takde kena apa2 kan

HonEyBuNNy said...

ila da baca lam fb esyad kt wall....takotnya....nasib ila xmain mercun..ehhe

eik`S noName said...

Dla: tu la, tp nak buat camne, mrk nie suke main...

Mr.Noble: a`ah, boleh nak kate setiap bazar ade jual...mcm2 kan

Ain: meriam, dan gabungan mercun yang lain2 lagi...

Amni: uh, mmg dah kecoh 1m`sia...kes paling teruk nie...

Syahira: mercun bawang, leh la main..lau syahira nak lempar ke esyad pom esyad xkesah...kih3

Ila: yeke ila xmen, dah smlm bunyi ape???bkn ke ila yg men..kkh2

berita tambahan: bapak budak yang menjadi mangsa korban tu adalah pengedar terbesar mercun di kuala terengganu...dan ruamh yang meletup tu adalah, stor simpanan mercun...bapak budak tu baru menyerah diri harinie dan sitahan reman olah pihak polis...oleh kerana ketakutan, bapak budak tu melarikan diri selepas kejadian sehingga dia menyerah diri...

ainz said...

Esyad..thanx for the info..pg td ain ade dengar brite..mmg btul stor mercun tu yg meletup..ptt la smpai 4km bleh terasa gegar..hurm..