Sunday, August 22, 2010

Ramadhan Masih Berjalan...

Salam...
2 3 entry sblm nie sumenye sal bulan mulia ramadhan kan...
aku pom xtahu kenapa, tp kalu cakap sal mengerjakan ibadat xpe jugak, nie x...cakap sal makanan je...

nie satu lagi nak cite sal prosess pembukaan puasa oleh dikalangan mereka yang xreti nak berbuka puasa dirumah...

kebiasaannya kita dgr org buat berbuka puasa di restoren2 mahal2, Buffet la, ape la tu la nie la...
sekepala kena la bayar Rm30++
bazir2...
skrg tempat yg special ade disini....

Lokasi: Dataran Syahbandar
Masa: Yang sepatutnya ia berlaku
Negeri: Of couse Terengganu Darul Iman
Modal berbuka: Ikot kite

berhampiran tempat berbuke puase nie, ade bazar ramadhan...
bazar dibuka pada masa yg biasa...area 3pm-8pm
kita boleh memilih lauk pauk, kuih muih, dan beraneka minuman dan makanan...
jika kita tidak banyak modal, xpe...ia bukan spt makan di restoren mahal2...satu set sekepala dan la duit sbyk rm30++...
selepas kita habis dan puas membeli juadah @ lauk pauk utk berbuka, kita p
erlu jalan kaki ke belakang bazar, ada tempat spt Taman...Kapasiti Taman ini tidak pula aku check...huk3
dgn berbekalkan Tikar @ surat kabar lama, kita hamparkan diatas rumput2 yang menghijau...dan tunggu BEDIL(isyarat berbuka puasa yang hanya ada di bandar kuala terengganu *ia berbunyi spt meriam*)...

memang puas hati lah...cari tempat, hampar tikar dan berbuka ramai2...
KELMAREN aku try berbuka disitu, PERGHH!!! memang ramai lah org yang berbuka disitu...
ade yang berbuka dgn Family, kwan2, Pasangan couple, pasagan suami isteri, tua muda...
yang anda perlu risau hanya pasal parking kereta...tu aje...surau, tandas,
bazar, lampu dll cukup lengkap...

ini ade sedikit gambar IHSAN SONY ERICSSON C510...di OWNer oleh Syed esyad @ eik`snoName sendiri...


juadah berbuka puasa

Justin Bibir M`sia
Tokey Tanah *white t-shirt*


Jemaah berbuka puasa...
Kawasan sekeliling

10 comments:

senandung semalam said...

mmg ramai2 berbukak kt situ ek..?

Mr Noble said...

apsal cam cerah je? cam kol 5ptg. takkan kol 5ptg dah standby?

eik`S noName said...

senandung semalam: yes, mmg ramai2, dan dgr kate penah masuk paper...

Mr.Noble: cerah sbb time kol6.30 dan effect camera...gune yg cerah punye...

Amni said...

o wow! tak pernah wo bukak puasa macam gitu.. huhuhu...

syahira ariff said...

best gak bukak ngan member ramai2
sekali sekala puas berbukak kat rumah
kem salam kat justin bieber mlysia tu ek
hahahaha

ainz said...

Amboi2 syira..smpat lg tu..hehe..meriah btul buke cmtu..ramai! Rase cam picnic,pon ade..

Ps: powernye camera hp.. ;p

HonEyBuNNy said...

wahhhh...bestnya......ish..ne nak buka puasa kat luar jugak...ila buka dlm bilik jer...sibuk buat kueh mueh...hahhaha

HonEyBuNNy said...

wahhhh...bestnya......ish..ne nak buka puasa kat luar jugak...ila buka dlm bilik jer...sibuk buat kueh mueh...hahhaha

eik`S noName said...

Amni: try la skali, best woo...

Syahira: btol tu, mmg skali skala bkk pose rmai2 best xtekate la..hik3
jastin biber, ok3 (^^,)

Ain: picnic...hehe, mmg picnic pom..kah3

Ila: try la, ajak kanda ila oww, mesti romantik..hik3
sbuk dgn kuih muih???kih3

Mish Oura.. said...

WAH.. ini style org bujang bila nk bbuka puasa ek.. hehe