Wednesday, February 16, 2011

Rojak...

Salam...

meh nok update blog skali...
(mari nak update blog skali)

tapi gok kali ning bahase rojok ket...sbb nok tra gune bahase ganu capor2 bolok2 ket...
(tapi jugak, kali ini bahasa rojak sikit, sbb nak try guna bahasa terengganu campur2 serabut skit)

hahaha...nok tra tengok ade dok org hok pahang dengang dok pahang...
(nak try tengak ade tak org yang faham dgn yg faham)

wasenye rama dok pahang kot....ye ke dok?>>??
(rasanya ramai kot yang xfaham...ye @ tidak??)

jgn nok nawok ah lau sape hok dok pahang owww...cakak baek....
(jangan nak menipu lah kalau sapa yang xfaham tu...cakap baek)
hehehe...

entry nie agok kasor kok, sbb malah doh nok gune bahase skema...napok kne pikir ngak ayat yer oww...
(entry nie agak kasar kot, sbb malas dah nak guna bahasa yang agak skema...sbb nampak macam kna fikir je nak buat ayat skema tu...)

nie bukang ah nok tunjuk bahase itu melambangkang budaye ke hape ke...tp gitu ah...kadang2 ade gok org hok leh blajo sket2 bahase ganu kite....tp nie bukang bahase hok molek sangak ah...macam kasor sket...tp dakpe ah...maybe sket sbanyok org dapak blajo kok...
(nie bukan lah nak tunjuk bahasa itu melambangkan budaya @ apa ke, tp mcm tu lah, kadang2 ada jgak org yang dapat blaja bahasa terengganu kita...tp nie bukanlah bahasa yang baik sangat, agak kasar sikit...tp xpe lah, mungking ada jgak sikit sebannyak org dapat blajar kot)

lau wase sungguh ngak nok blajo bahase ganu eh...dok kire ah jenih guane pong...
just request je..kalu hok aku dapak ajo, molek ah...lau dok pong, panda2 ah gi blajo skoloh oww.......hahaha...speakinng aku kali nh...bajek ganah ah...haha
(jika rasa sungguh2 nak blaja bahasa ganu, xkira lah jenis macam mana pun...cuma minta saja...dgn eiks...yang eiks dapat ajar...eiks akan ajar lah...)

doh nok kate nape gi...nok breti sini je doh ase,...malah oh nok bleber banyok2...kekgi org nyekit lok ase...aku sdiri pong dok sedak gok nok bace ....mende keh au jadi tubek ayak2 gini eh...
muking ah rindu ganu kok...doh bayang ah...kat sbulah skali baru buleh balik...bukang kne pakse sapa sebulang skali baru buleh balik...tp gitu ah...nok balek acak2 pom duit dok banyok mane...se lagi dok peting mane pom...bukanlah sapa dok knal umoh kat ganu ohh...tp....sbb tanggungjawak ade kat gombok nie....biase ah..org mude...tp ganu dalang hati agi...kalu buleh, tiak2 ari nok balek ganu oww...hhehee
(dah xtau nak cakap apa lagi...nak berhenti disini dah rasanya....malas dah nak cakap banyak2...nanti org meluat pula...eiks sendiri pun tak sedap nak baca entry nie...apa kes tahu, yang sampai keluar ayt2 mcm nie nie...mungkin rindu terengganu kot...dah bayangkanlah, 1bulan skali baru dapat balik...bukan kena paksa sampai 1bulan skali baru dapat balik...tp mcm tu lah, nak balik banyak kali pun xde duit jugak...satu lagi, tidak pengting mana pun nak balik, bukanlah sampai xknal rumah dekat ganu tu....tp sbb tanggungjawab ada kat gombak nie...biasa lah org muda kan....tp trengganu tetap dlm hati...lau boleh tiap2 hari nak balik...)

sudoh2 ah cakak ganu oh...kne uboh lok....duk KL kang....ejah ket lidoh oww..malu ke awek UPM kekgi..haha

18 comments:

My MiRa said...

hahhahahah esyad ckp ganu....ganu ngn kelate same je.....cume lain siket je...mira dh letak balik dh esyad kat bloglist baru..hari tu tukar link habis bloglist hilang

Eifa Zuhaira said...

hahahaha. tubik doh dia!!!
ganu kite! weeeeeeee =)

eik`S noName said...

hehhee...yelah...tp laen gak sikit2...hehe
tp lau dgn bahase kl lagi lah penin..hahaha

btw mira...thanks yer...sbb dah msukkan balek...

EIFA: hahaha...deki la tu..kekgi ye wak gok oww entry gni...weeekkkk

Eifa Zuhaira said...

nyekit guh esyad! :D

niesz said...

hahaha..agak payah gak nk faham kan.. :)

eik`S noName said...

eifa....weekkkk....padam muke..haa

niesz: susah ke??hehe
kne banyak blaja lagi...nak lagi pandai..balja dgn Eifa Zuhaira tu..haha

Anonymous said...

awak kata ape nie..??lgsung sya x pham...erm..btw,good job coz spanjang aku tidow ko leh tlis smpai pnjg ni...aku bngga bleh kwan mcm ko...peace~!

eik`S noName said...

eh ape ko tulis nie...aku lupe lah ape aku bace...haha

jaa64 said...

hoi2 syed!!kahkah,mantap arh ambe pong orang ganung gok..deme dok ganung kat ane??beh ah blog ni ambe folo skali arh..lallalala..kalu rajin mari ah jenguk blog ambe a.k.a puteri ayu..kihkih =p

HonEyBuNNy said...

waduh..kecek ganu deh....selamat ila pahe jgk..eh btoi ko dok neh ila kecek....arghhh...rosak bhsa...heheh

eik`S noName said...

jaa64: owh yeke???ambe ganug kat chabang tige je...kat area mydin hok pemes oww...hahahha

bereh..pah ni ambe gi lalu lawat tuam ambe...haha

ila:hahaha...tu ye panggil brigak bahase klate tuh..haha
ganu len la bunyinye..haha...kne kusus dgn esyad lagi nih...haha

gEe said...

saye pahang, sebab saye orang tranung gok. tera ar ajor orang lain gi cakak tranung, baru bangge sket jadi orang tranung. haha

eik`S noName said...

gee: owh gitu ke...molek ah...nok ajo gok orang laeng...tp gitu ah...xdok org nok blajo kok..masing2 sibuk dgn keje masing2,...toh2 pakak duk update blog lake...panggil lah sape2 pmg meh sini...nok ajjo ea...haha

gEe said...

dakpe ar, kalu gi keje ajor ke saing2 kat keje. kalu kat blog pakat tulih loghat tranung, biar orang lain bace, orang lain pahang cakak tranung. dengan serte merte idung kite kembang spuloh inci. haha.

eik`S noName said...

owh gitu ke skill nok ngajo org???bereh2...pah2 nie jage ah..cakak ganung ajer ah...tp xboh ah spa kembang idung sapa puloh ici...beso ngak oww...bola sute buleh masuk...hahaa

senandung semalam said...

xpaham ckp ganu...
yg tau makang ikang je..
hahahaha

Nem0 o0h Nem0 said...

sy fhm lagi bila org trggnu ckp tp klo kelntan kurang sikit tp boleh fhm la.myb sbb dah ramai kwn2 kelantan ngn trgganu..hee

eik`S noName said...

senandung semalam: dok pahang ea??xpe2 eis leh ajo ke awk cakak ganu kitew...hehe

nemo ooh nemo: haaa...baguh2, mcm gitu lah...nnt jatuh cite pom dgn org ganu...jage2...haha