Friday, March 19, 2010

Conflict...

hurm...
ni kesah pelajar2 MMCE
kami tinggal di villa mmce yang disewa oleh pihak kolej, capacity sebanyak 45orang dan 8 bilik.

nak dijadikan cerita, pihak kolej telah menyediakan LCD TV dengan ASTRO dan WI-FI.
dengan kemudahan ini semua kami cukup2 menghargainya, sbb boleh on9 24jam dan leh tgk CL,EPL,FIFA n many more.

tp di router wi-fi ni boleh la sambung wire LAN (Local Area Network), dan hanya disediakan 1 port saje....pabila hanye 1 port saje boleh diletak di router, ade la yang berebut nak letak di PC masing2.
ade yang xpuas hati bila pasang wire LAN di pc org len internet jadi lambat la.
ade yang nak gune wire LAN utk donload dgn lbh laju lagi la.

last2 1 rumah da berpecah belah, da tinggal berpuak2..
masing2 keras kepala.
padahal ni mende kecil je...

skrg ni keadaan wire LAN tu sendiri dah 4 kali dikerat dan 3 kali sisambung...
kes xpuas hati...

SALAH SAPA???
tp itu xpenting, yang pentingnye aku xnak masuk campur, aku just nak jadi pendengar cerita, dan xnak sokong sapa2...

aku nak ok dgn semua org,,,kire jadi org ditengah2...

kadang2 aku pikir gak, camne la sume ni boleh berlaku...
sampai berselisih faham antara house mate...
hurm...

tp, biase la kan adat hidup, manusia yang xpenah puas dgn ape yg kite miliki...
aku pom same jugak. always je ade perkara yang xpuas dihati.,
tp aku Redha je...

dan ape yang aku harap skrg nie...penghuni2 Villa MMCE ni akan bersatu balik macam duli, da xde2 berselisih faham lagi...

insyaallah...

3 comments:

eyemeroll said...

Ganas..Villa beb!...haha

Btw, LAN ke WAN?

ILA HonEyBuNNy said...

aminn...arap2 cm tu ye...xdk pa2 selisih fhm lagi..hehhe

eik`S noName said...

LAN la...hehehe

ila, arap2 camtu la amiin