Tuesday, April 20, 2010

Jalang...

owh...cite nie aku dah lame mencari2 tetapi dgn tanpa usaha yang cukup...

Semasa promote cerita Jalang nie aku dah berminat untuk menontonnye,sungguh curius aku tentang perjalanan cerita nie, tetapi banyak perkara yang membuatkan aku tidak dapat tonton...dan sekarang dgn bantuan kwnku yg sentisa menolongku...kah3 *Tribute to eyemerolle* aku telah Khatam cerita yg bernama jalang nie...

pada permulaan cerita ini, mmg memuaskan hati2 para penonton yg berniat tonton filem ini dgn sebab itu...(tidak berlu diwar2kan)..

tetapi cerita ini memang menginsafkan org yg berkenaan @ sewaktu dgnnye...
sbb dikala Maria nama watak mencari jalan yg benar @ bertaubat, banyak pengajaran yg boleh diambil teladan...

dari scene maria menerima Ben sehingga saat Maria hendak menghembuskan nafasnya yg terakhir..Part yg paling memotivasi dan penuh pengajaran daripadanya..

aku begitu excited yg tanpa usaha sgt nak tgk cite nie bertujuan hanya ingin mencari pengajaran dan memuhasabahkan diri yg hina ini saja...

mmg filem ini banyak membantu...
moral of all the film in the world...~kita lihat daripada apa yg kita tidak dapat lihat dan kita perlu mempelajari cara2 hidup dengan gaya hidup yg baru pada setiap hari~...

janganlah kita menonton hanye utk hiburan semata2...
hari semakin hari kita perlu menempuh hidup yg baru, jadi kite perlu mencari jalan yg paling sesuai...

fikir fikir kan lah...

2 comments:

HonEyBuNNy said...

nak tgk jugak la cita tu....byk pedoman kita leh amik eh??

eik`S noName said...

tgk la...bnyk gak laa...

hek3...
maria pom comel gak...keh3