Monday, February 1, 2010

Melayu kita...

bknla berniat nak kutuk kaum sendiri...tp manusia kn

ni kesah time aku nak blik dari KL ke Ganu...
tiket bas pkol 10.30mlm,aku tolak la awl cikit, sbb mlm minggu satu hal,se lagi mlm ambang hari wilayah,bygla org KL mcm ne...penuh sampai nak mampus...tp xpe la tu perkare biase.

aku pusing la bndr dulu sblm sampai mase bas bertolak...org pantai timur kn naik bas di Putra...
jadi dlm 9pm,aku berhnti mkn mlm di McD the mall tuh...tgh duk sdap2 mkn dgn abg aku,
datangla sorg pemuda yg xbrape terurus,tp xnpk sgt laa...

die dtg,die ckp.....
bang, leh xnak mintak tlg...
abg aku jwb la....tak tak,
biase la,org nak pitis @ duit la ni
die ckp,tlg la bang, die nak balik JOHOR, TIKET DAH ADE, CUME DUIT JE XCUKUP RM5
abg aku ckp, xde-xde...npk mcm kejam kan,sbb xtlg...
die pom ckp la, ni laMELEYU kite,nak tlg sesama bangsa pom susah...rm5 je..die ckp...

WTH...nak tipu, gi la blaja dulu bro...amik ijazah ke PHD ke...ni x,blaja pom x,nak tipu org...
kalu die ade tiket JOHOR wak napenye duk kat stesen PUTRA...
gi la dkat stesen PUDU...
bongek, nak tipu xmikir...
gune ayt org melayu....layak ke???
aduh3...manusia,nak cari duit care senang...